4 הטריקים שיקלו עליכם לכתוב מאמר תוכן איכותי

Picture of גיא שבי

גיא שבי

מייסד WP4All ומרצה לוורדפרס ודיגיטל

חשבנו שהגיע הזמן להתייחס לבעיה הממשית בכתיבה- שהיא איך לא? הכתיבה עצמה!
משיחה עם המון בעלי עסקים שבונים את הנכס הדיגיטלי שלהם, עולה שלהמון מהם יש קושי ממשי להביע את עצמם בכתב ותמיד איזשהו מחסום מרחף שמונע מהם לכתוב ולהעביר אל הטקסט את מכלול עולמות ההוויה והתוכן שבתוכם.
ובכן, אחרי חשיבה מרובה קיבצנו עבורכם מגוון כלים ושיטות שיקלו עליכם את העבודה ויהפכו את הכתיבה לקלה ונעימה.

השראה ורעיונות לכתיבת תוכן

רוצים לכתוב אך לא יודעים מה? חסר לכם השראה ורעיונות למאמר הבא שלכם? הכירו את מחרבן מילות המפתח (כן זו לא טעות, זהו שמו).
בהסבר פשוט זהו כלי עזר, חינמי שבו מכניסים ביטוי חיפוש והוא מוצא ביטויים חיפש קשורים, הכלי הזה במקור מיועד למקדמי אתרים אך גיליתי שהוא יכול לתת מגוון רעיונות ונושאים לכתיבה.
אני מצאתי שהכלי הזה עובד עבורי למספק לי רעיונות על ידי שהוא נותן לי ביטויי חיפוש קשורים לנושא מסוים, אמנם הוא כלי דיי מוגבל בתצוגה שלו ואינו מספק שום נתון נוסף (פופולאריות וכו') אך הוא בהחלט יספק לכם את מה שאתם צריכים.

Ocr- זיהוי והמרה של טקסט ידני

תופעה מעניינת שאולי חלק מכם חווים – חלק גדול מהקהל שאנו פוגשים כותבים ידנית ומרגישים נוח להביע את עצמם דרך העט והדיו המשרטט את מילותיהם על דף הנייר הלבן.
כמובן ניתן אחר כך להקליד את התוכן במחשב – אך דבר זה דיי מסרבל את העניינים ויכול טיפה לייאש.
למזלנו כיום, ישנם המון אפליקציות שאתם יכולים לכתוב על דף נייר, לצלם אותו ולהמיר את המלל לטקסט במחשב. גגלו ocr ותמצאו מגוון ישומונים כאלו או אחרים, אמנם זו טכנולוגיה בחיתוליה ובמיוחד ocr בעברית יש בכך קושי באם הכיתוב לא ברור, אך אולי זה יכול לחסוך לכם טרחה קטנה או שתיים.
דרך יעילה שמצאתי לנכון היא להשתמש באפליקציית cs scanner ולהעביר את כל כתביי לקובץ דיגיטלי שממנו ה-ocr יכול לזהות יותר ביעילות את הטקסט הכתוב.

Notes- אפליקציית פתקים

כיום בכל מכשיר סלולארי יש את האפליקציה של הפתקים (notes) בנייד.
מצאתי שזו דרך מאוד מומלצת ונוחה לעצלנים מביננו לכתוב תוכן בזמן שכיבה במיטה או ביקור בנוחיות- לעיתים אלו זמנים שהיצירתיות נוח לה לצאת החוצה (תרתי משמע). ניתן לאחר מכן להעתיק את המלל למייל ולשלוח לעצמכם למחשב לעריכה.
טכנולוגיית זיהוי הקול של גוגל.
עוד טריק גאוני שאני תמיד מראה הוא אפליקציית הקלטת הקול שממירה סאונד למלל, רובכם אפילו לא יודעים שהיא באה כברירת מחדל בטלפון שלכם (משתמשי אנדרואיד)
שימו לב באפליקציית הפתקים יש לכם סמל של גלגל שיניים במקלדת, ניתן בלחיצה ארוכה על האייקון להעביר את המקלדת למצב הקלטה, לאחר מכן המקלדת מתחלפת לרשמקול מקליט הממיר את הדיבור שלכם לטקסט, לא תמיד זה יוצא מדויק אך בהחלט למי שמרגיש שהוא מביע את עצמו יותר ביעילות דרך דיבור ימצא בכך דרך מעולה לכתיבת מאמר. ניתן אחר כך לערוך את הטקסט (ואת הטעויות) ולשלוח למחשב לעריכה.
למי שהאפליקציה לא נמצאת אצלו במכשיר הסולארי, ניתן בקלות לגשת לחשבון הגוגל שלכם דרך המחשב האישי, לפתוח את הגוגל דוקס (למי שלא מכיר, הגיע הזמן) לייצר מסמך וורד חדש- ובתפריט העליון ישנו סמל של מיקרופון קטן- במחשבים ניידים המיקרופון של המחשב מובנה ולמשתמשי מחשבים נייחים, ניתן לחבר מיקרופון בקלות ולהתחיל לדבר את המאמר הבא שלכם.

גרמרלי

לכותבי האנגלית מבינינו- הדבר הדבר הבא שכבש את הרשת כבר כאן.
הגרמרלי הוא בעצם תוסף לדפדפן של גוגל כרום שתפקידו הפשוט הוא לבדוק את האיות ואת שגיאות הכתיב שלך באנגלית.
הייחודיות במוצר הוא נוחות השימוש והממשק הקליל שמזהה באופן אוטומטי כל טקסט שנכתב באנגלית (במיילים, בפייסבוק ובכל מקום שאתם כותבים בדפדפן) ומציע באופן נוח וידידותי למשתמש תיקונים וגם והצעות תחביריות באנגלית.
טיפ קטן- השתמשו בגוגל דוקס! גם כל המסמכים שלכם נשמרים אוטומטית בענן, וגם הגרמרלי פועל באופן רצוף בדפדפן- ככה נהנים משתי העולמות.
ניתן גם להוריד את האפליקציה לסלולאר.

 

השאר תגובה

צור קשר

מתלבט מה לבנות? מה ואיך למתג? איך להתחיל להניע את הגלגלים?
שלח לנו הודעה, מומחה יחזור אליך תוך 24 שעות (בהתחייבות) עם תשובות לכל השאלות

פוסטים אחרונים

עשו לנו לייק

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

קבלו עדכונים על כל מה שחם בעולם העיצוב ובניית אתרים, מבטיחים לא להספים!

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 17 ביקורות
×
Facebook ג גוגל
5.0
מבוסס על 56 ביקורות
×
js_loader