כיצד לכתוב מאמרי תוכן יעילים לקידום

Picture of גיא שבי

גיא שבי

מייסד WP4All ומרצה לוורדפרס ודיגיטל

עם התפתחות המדיה, נכסים דיגיטליים נהיו נושא מרכזי ששמים עליו את הדגש, וכמו כל נכס דיגיטלי (אתרי אינטרנט, דפי פייסבוק, ערוצי יוטיוב וכו') צריך למשוך אליו תנועה (טראפיק) והמשוואה היא ברורה לכל אחד, יותר טראפיק ממוקד ואיכותי= יותר עבודה והפניות לעסק.

התחרות על ליבו של הגולש נהיית יותר ויותר קשה- תוכן נהיה הדבר המרכזי שעסקים משקיעים בו מאמצים רבים יותר על מנת להעלות את נכסיהם הדיגיטלים יותר יותר במעלה תוצאות החיפוש.

ללא ספק מנוע החיפוש המוביל הוא גוגל, https://www.google.co.il וגוגל כידוע הוא "לא פראייר" בלשון המעטה, גוגל שכלל במהלך השנים את האלגוריתם של בחינת אתרי אינטרנט ואין יותר טריקים כאלו או אחרים "לרמות" את תוצאות החיפוש.

תוכן איכותי שנותן ערך אמיתי לגולש הוא בסופו של דבר שייקבע את מיקומך לאורך זמן בתוצאות החיפוש.

מלבד זה, גוגל מיישר קו עם הלוגיקה הבסיסית והאמיתית שברגע שתעניק לגולשיך תוכן אמיתי ויעיל שמביא רווח ממשי לקורא, ככה תעלה בתוצאות ומן הסתם- תוכן טוב ללקוחות הפוטנציאליים שלך מציב אותך ברף גבוה וממנף אותך כבן אדם מקצועי שיודע מה שהוא עושה בתחומו.
בסך הכל הגיוני!

דיסקליימר- ישנן מאות דעות ושיטות טכניות כיצד לכתוב מאמרי קידום, מאמר זה נותן המלצות כלליות כיצד לכתוב מאמר תוכן וכיצד לחלק אותו בצורה הגיונית ופשוטה.

אז כיצד כותבים מאמר תוכן שמנועי החיפוש אוהבים?

החוק הבסיסי שלי אומר- אם הגולשים אוהבים את המאמר- ככה גם מנועי החיפוש
מלבד העניין הבסיסי שהמאמר צריך להיכתב עם ידע אינפורמטיבי איכותי שמביא ערך, מבנה המאמר צריך להבנות בצורה של 5-6 כותרות שמתחת לכל כותרת תהיה פיסקה המסבירה על כל כותרת בצורה יעילה ונכונה.
כל כותרת צריכה להכיל את מילות המפתח של נושא המאמר ותוכן הפסקה צריך להכיל בין 15-20% חזרה על מילות המפתח של הכותרת. דבר זה נקרא תגיות ה-H
האם החוקתיות הזו היא כלל ברזל?
אף אחד לא יודע כיצד האלגוריתם של גוגל קורא ומדרג את הנכס הדיגיטלי שלך אך יש לכך מגוון המלצות שעל פיהם נקבע המדרוג.

 שרטוט פשוט של מאמר תוכן

אז מה הטריקים לכתוב מאמר מנצח?

בעניין זה אין טריקים מלבד שהמאמר יהיה איכותי ושהסדר הרעיוני שלו יבנה בצורה מדורגת ונכונה- כלומר שכל הסבר במאמר ייכתב בצורה עקבית וכרונולוגית, ככה שהקורא הממוצע יוכל לעקוב אחרי הנחיות באם זה לדוגמה מאמר שעוסק בהדרכה מסוימת או בהמלצה.

מה חשוב לגוגל כשהוא "קורא" את המאמר שלך?

כמו שציינתי למעלה, אף אחד לא יודע בדיוק כיצד גוגל קורא את המאמר שלך, אך ישנם קווים מנחים והמלצות שפותחו ברבות השנים. אחד הדברים שגוגל כביכול בוחן הוא הזמן שבו הגולש נשאר באתר  וגולל בתכנים. ככל שהגולש הממוצע נכנס לאתר ונשאר יותר זמן וגולש בין התכנים וכביכול מביע התעניינות, ככה גוגל מדרג את האיכות של המאמר- אז כמו שציינתי קודם- תוכן איכותי ויעיל הוא פקטור רציני.

תפקידן של הקישוריות יוצאות במאמר

עוד חלק שגוגל "אוהב" לקרוא הוא מספר הקישוריות היוצאות מהמאמר, כלומר באם יש לכם איזשהן המלצות אפליקציה לשימוש או כל דבר אחר שהוא הפניה לאתר חיצוני- חשוב להטמיע במלל קישור לאתר שאליו אתם מכוונים, או באם ישנו איזשהו מחקר שעליו אתם מסבירים אז קישור לאתר המחקר יכול להועיל מאוד בדירוג הדף.

החשיבות של הטמעת תמונות במאמר.

תחשבו על עצמיכם כשאתם קוראים מאמר ארוך, במבט ראשוני זה לא מושך, מה שמביא את הגולש לנטישת דף מהירה ומן הסתם לדירוג נמוך.
מלבד החשיבות של תמונות במאמר, חשוב מאוד שהתמונות יהיו נעימות לעין, מחקרים מראים שתמונות עם פנים המביעות אמוציות הן יותר מושכות וממירות- אגב, החוק הזה תופס גם בעיצוב מודעות לפרסום בפייסבוק. (למי שמחפש בנק תמונות איכותיות וחינמיות אני ממליץ על  unsplash המכיל מאגר עצום של תמונות לשימוש חופשי)
עוד סוג של תמונות שהוא מאוד יעיל הוא תרשימים ושרטוטים המסבירים את תוכן המאמר בצורה יעילה ונכונה. כמובן שהתמונות צריכות להיות קשורות לתוכן ומיקומם במאמר צריך להיות רלוונטי.

החשיבות של תגי alt בתמונות

מי לא שמע מה זה תגי alt ולא הבין מה זה? בפשטות זהו טקסט המתאר את התמונה במאמר המסביר מהי התמונה. למשל אם אתם מציבים תמונה של אישה מחייכת שיושבת על מחשב אפשר לרשום בתג ה-alt: "אשת עסקים צעירה מחייכת יושבת על כסא מנהלים ועובדת על המחשב הנייד"
ככה בעצם גוגל יודע לפרש את התמונה, את הרלוונטיות שלה למאמר ולהציב את התמונה בתוצאות החיפוש.
מאז ומעולם בכל מערכת לבניית אתרים ישנו איזור בעריכת התמונה מקום להכניס את כותרת התמונה ואת תג ה-alt

אז בקיצור, איך כותבים מאמר טוב?

לאחר כל ההסברים הללו פשוט נשאר לנסות.
קחו ממני טיפ, לדעתי הזמן הכי טוב ללמידה או לכתיבה הוא שעות הבוקר המוקדמות. זהו הזמן שהמוח הכי חד ומיוצב לקלוט/לפלוט מידע חדש. למרות שהדעות חלוקות על מה הזמן הכי טוב למוח לתפקד, קחו לכם מחקר מאוניברסיטת אוקספורד https://www.oxfordlearning.com/best-time-day-to-study/
שבו בנחת לאחר ארוחת בוקר טובה והתחילו לכתוב. תנו לחבריכם ולעמיתיכם לעבודה לקרוא ותשכללו את עצמיכם עם הזמן, והכי חשוב- תיהנו מהתהליך ותחשבו על הקורא ועל הערך המוסף שאתם מעניקים לו.

מקווה שהעשרתם את עולמות התוכן שלכם דרך המאמר- שלחו לנו בתגובות קישוריות למאמרי התוכן שלכם שנוכל גם אנחנו ללמוד.
בהצלחה!

השאר תגובה

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

קבלו עדכונים על כל מה שחם בעולם העיצוב ובניית אתרים, מבטיחים לא להספים!

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 17 ביקורות
×
Facebook ג גוגל
5.0
מבוסס על 56 ביקורות
×
js_loader