כיצד לאבטח אתר וורדפרס עם אפליקציית המאמת של גוגל

גיא שבי

גיא שבי

מייסד WP4All ומרצה לוורדפרס ודיגיטל

חשבתם פעם לאבטח בצורה הדוקה ביותר את האתר שלכם? ובכן, במדריך הבא נסביר לכם בדיוק כיצד לעשות זאת עם אפליקצית "המאמת" של גוגל או בשמה המלא google authenticator

מה זה אפליקציית המאמת?

אנסה להסביר זאת בצורה פשוטה, דמיינו לעצמכם שיש לכם מפתח שכל שלושים שניות משנה את צורתו, כמו שהוא משנה את צורתו כך גם המנעול של הדלת משנה את צורתו כל שלושים שניות, ואתם צריכים להתאים את המפתח למנעול בדיוק בזמן הנכון על מנת לפתוח את הדלת.

במילים פשוטות, האפליקציה אחרי ההתקנה באתר שלכם שעליה נסביר בהמשך המאמר, תציג על מסך הטלפון שלכם מספר, המספר הזה יתחלף כל 30 שניות ובשביל להכנס לאתר תצטרכו לדייק ולהקליד את המספרים המתחלפים (ביחד עם שם המשתמש והסיסמה של משתמש הוורדפרס שלכם) שנראים באותו רגע על המסך.

כיצד אפליקצית המאמת מגנה על האתר שלי?

ובכן, זה ברור לכולם שוורדפרס בגלל שהיא מערכת קוד פתוח היא נורא "פריצה", כלומר כל האקר פקיסטני בן 16 שקצת רוצה להתנסות בהאקינג יכול להתחיל בנסיונותיו המשעשעים שלפעמים לנו זה עולה בלא מעט כאבי ראש וכסף.
האפליקציה מכניסה אלמנט נוסף של אבטחה שעושה אתה האתר לכמעט בלתי חדיר.

כיצד מתקינים את המאמת באתר?

בשלב הראשון אנו נצטרך להתקין הפלאגין google authenticator באתר הוורדפרס שלנו, ניתן להורידו מפה

לאחר ההתקנה הפעילו את האפליקציה, לאחר מכן יוצג לכם קוד qr שאותו תצטרכו לסרוק באפליקציה

שלב שני– הורידו את האפליקציה למכשיר הנייד שלכם: הכנסו לגוגל פליי או לאפסטור והורידו את המאמת/

לאחר ההתקנה תראו כפתור של סריקת קוד qr (מהאפליקציה בנייד) ברגע שתחלצו עליו הטלפון יעבור למצב מצלמה- זה השלב שבו אתם צריכים לכוון את הטלפון אל המסך ולסרוק את הקוד.

לאחר מכן לאימות נוסף נדרש להקליד את הקוד הרץ (הקוד שמשתנה כל 30 שניות בטלפון הנייד שלכם בזמן שהאפליקציה פתוחה) בשורת האימות באתר הוורדפרס שלכם.

כיצד מתחברים לאתר לאחר התקנת אפליקציית המאמת?

לסיכום, מאוד פשוט: מתקינים את הפלאגין בוורדפרס, מתקינים את האפליקציה בנייד, עושים את תהליך האימות הראשוני- וסיימנו! בכל פעם שתידרשו להיכנס לאתר תדרשו להקליד 3 דברים: את שם המשתמש שלכם לאתר, את הסיסמה לאתר (הסיסמה הרגילה של המשתמש שלכם לאתר) ואת הקוד של המאמת שמתחלף לו כשהאפליקציה פתוחה בטלפון הנייד שלכם.

השאר תגובה

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

קבלו עדכונים על כל מה שחם בעולם העיצוב ובניית אתרים, מבטיחים לא להספים!

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 17 ביקורות
×
Facebook ג גוגל
5.0
מבוסס על 55 ביקורות
×
js_loader